آشنایی با اصول HTML

آشنایی با اصول HTML

دسته بندی : آموزش HTML سطح مقاله : مقدماتی زمان مطالعه : 5 دقیقه آخرین بروز رسانی: 21 مهر 1399

آشنایی با اصول HTML جواب روشنی برای سئوال HTML چیست محسوب می‌شود؛ این زبان جهانی اولین قدم برای شروع طراحی سایت است و یادگیری آن برای افراد مبتدی آسان و سریع است.

نقطه شروع طراحی سایت

قبل از اینکه به نقطه شروع طراحی سایت برویم باید با دو مفهوم فرانت اند و بک اند آشنا شوید:

فرانت اند (Frontend):

  • تعریف: فرانت اند بخشی از توسعه وب است که مربوط به طراحی و پیاده سازی اجزاء دیداری وب‌ سایت می‌شود؛ این قسمت از توسعه، به ایجاد رابط کاربری (UI) و تعامل کاربر با وب سایت می‌پردازد.
  • زبان‌ها و فریم‌ ورک‌ها: CSS ،HTML و JavaScript از جمله زبان‌های اصلی فرانت اند هستند و در کنار آن‌ها گاهی از فریمورک‌هایی مانند React ،Angular و Vue.js نیز برای توسعه فرانت اند استفاده می‌شوند.

بک اند (Backend):

  • تعریف: بک اند قسمتی از توسعه وب می‌باشد که مرتبط با سرور و پردازش‌های پشت صحنه وب سایت است؛ این قسمت مسئولیت اجرای منطق کسب و کار، ارتباط با پایگاه داده و ارسال داده به فرانت اند را برعهده دارد.
  • زبان‌ها و فریم ورک‌ها: زبان‌های مختلفی مانند PHP ،Python ،Ruby و Java برای توسعه بک اند استفاده می‌شوند، همچنین فریمورک‌هایی مانند Django (برای Python)، Ruby on Rails (برای Ruby)، Laravel (برای PHP) و Spring Boot (برای Java) برای آسان شدن توسعه بک اند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در توسعه وب مفهوم Full Stack Developer نیز وجود دارد که شخصی است که هم در زمینه فرانت اند و هم بک اند توانمندی دارد و می‌تواند در هر دو قسمت فعالیت کند.

تفاوت فرانت اند و بک اند

همانطور که معلوم است اولین قدم برای طراحی سایت فراگیری HTML است. با استفاده از HTML می‌توانید ساختار اصلی صفحات وب را ایجاد کنید؛ محتوا و اطلاعات یک صفحه وب را تعریف کرده و به مرورگرها (مانند Chrome یا Firefox) اطلاعاتی را ارائه دهید تا توسط کاربران بر روی صفحات وب مشاهده شوند.

HTML به چه معناست؟

HTML در اوایل دهه ۱۹۹۰ توسط تیمی از متخصصان از World Wide Web Consortium (W3C) به رهبری تیم برنرز لی توسعه یافت؛ W3C یک سازمان استانداردسازی بین المللی است که در زمینه توسعه وب فعالیت می‌کند و به تدوین استانداردهای مرتبط با تکنولوژی‌های وب می‌پردازد.

HTML مخفف چیست؟ HTML مخفف Hypertext Markup Language است که به معنی زبان نشانه گذاری می‌باشد؛ توسعه‌دهندگان وب از HTML به همراه CSS و JavaScript برای ساخت صفحات وب پویا و جذاب استفاده می‌کنند، قبل از ترکیب این سه ابزار باید با اصول HTML آشنا شوید و با تگ های HTML نیز آشنا باشید.

یک تگ HTML از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: تگ شروع (Opening Tag) و تگ پایانی (Closing Tag).

<p>این یک مثال از یک تگ پاراگراف است.</p>

در این مثال:

  • <p> یک تگ شروع است که به این معناست که یک تگ پاراگراف آغاز شده است.
  • </p> یک تگ پایانی است که به این معناست که تگ پاراگراف به پایان رسیده است.
  • متن “این یک مثال از یک تگ پاراگراف است.” درون تگ‌ها قرار دارد و توسط این تگ‌ها به عنوان یک پاراگراف شناخته می‌شود و روی صفحه نمایش به نمایش در می‌آید.

گاهی تگ‌ها نیاز به تعریف یک خاصیت یا ویژگی خاص (Attributes) دارند؛ مثلاً:

<a href="https://www.devix.ir">لینک به وبسایت دویکس</a>

در این مثال، href یک نشانی است که به لینک مقصد اشاره دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از آشنایی با تگ ها، مقاله صفت های عمومی HTML را مطالعه کنید و با برخی صفات عمومی این زبان آشنا شوید؛ مقاله آشنایی با اصول HTML را در اینجا خاتمه می‌دهیم.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

میانگین رتبه : 5/5 - تعداد رای : 2