تغییر مسیر در HTML

تغییر مسیر در HTML

دسته بندی : آموزش HTML سطح مقاله : متوسط زمان مطالعه : 3 دقیقه آخرین بروز رسانی: 28 آبان 1399

تغییر مسیر HTML بازدید کننده وب سایت را به طور خودکار به سایت دیگری می برد. در این مقاله با جزئیات این دستور آشنا می شویم.

تغییر مسیر HTML چیست؟

تغییر مسیر هنگامی که کاربر URL را وارد می کند اتفاق می افتد ، اما تغییر می کند و مرورگر آن ها را به آدرس دیگری می برد. سازندگان وب سایت در صورت نیاز به تغییر ساختار سایت خود یا مکان یک صفحه خاص ، به آن ها اعتماد می کنند. البته ، شما ممکن است به یک وب سایت کاملا متفاوت نیز هدایت شوید.

هنگام کار با پروتکل انتقال متن (HTTP) ، باید درک کاملی از کدهای پاسخ آن داشته باشید. آن ها حاوی سه رقم هستند که مولفه اول آن ها نوع آن ها را مشخص می کند:

نوع پاسخکد پاسخ
پاسخ اطلاعاتی (به عنوان مثال پردازش)1xx
(A successful response (e.g. OK2xx
پاسخ تغییر مسیر (به عنوان مثال به طور دائمی منتقل شده است)3xx
پاسخ خطای سمت مشتری (به عنوان مثال یافت نشد)4xx
پاسخ خطای سمت سرور (به عنوان مثال Bad Gateway)5xx

بگذارید بگوییم شما وب سایت قدیمی خود را بستید و یک وب سایت جدید باز کردید. اگر کاربری یک URL از آدرس قدیمی را در مرورگر خود تایپ کند ، کد ریسپانسیو 404 (یافت نشد) را برمی گرداند. با این حال ، اگر از تغییر مسیر HTML استفاده کنید ، کاربر 301 (به طور دائم منتقل شده) یا 302 (یافت) دریافت می کند. این کد برای کاربر نامرئی است ، اما مرورگر آن را درک می کند و کاربر را به آدرس جدید هدایت می کند.

بررسی کد تغییر مسیر در HTML

تغییر مسیر HTML به عنوان تغییر مسیر meta refresh یا  meta redirect  نیز شناخته می شود. به شما این امکان را می دهد که انتخاب کنید آیا به هدایت فوری یا تأخیر نیاز دارید. اگر زمان تأخیر را در چند ثانیه تعیین کنید ، کاربر صفحه قدیمی را دقیقاً به مدت طولانی می بیند.

برای اینکه یک صفحه در HTML به صفحه دیگری هدایت شود ، باید این نحو را دنبال کنید:

<meta http-equiv="refresh" content="time; URL=new_url" />

همانطور که مشاهده می کنید ، به دو پارامتر نیاز دارد:

  • time نشان دهنده تأخیر قبل از اینکه مرورگر کاربر را به صفحه دیگری هدایت کند. در چند ثانیه آن را تعریف کنید یا اگر به یک تغییر مسیر فوری HTML نیاز دارید ، 0 را وارد کنید.
  • new_url نشانی اینترنتی است که پس از تأخیر باید کاربر خود را به آن هدایت کنید.

در مثال زیر ، می توانید کد هدایت HTML را مشاهده کنید که کاربر را با پنج ثانیه تأخیر به وب سایت BitDegree می برد:

<meta http-equiv="refresh" content="5; URL=https://www.bitdegree.org/" />

درست مانند همه تگ های متا ، کد هدایت HTML نیز باید در بخش <head> سند قرار گیرد. به این ترتیب ، مرورگر دستورالعمل های خاصی را دریافت می کند که برای کاربر نامرئی می ماند.

چرا باید تغییر مسیر در HTML را به تأخیر انداخت؟

اگر مطمئن نیستید که چرا باید هدایت متای HTML خود را به تأخیر بیندازید ، به فرصتی برای تنظیم پیام برای کاربر فکر کنید. می توانید به آن ها اطلاع دهید صفحه منتقل شده است و سپس بلافاصله آن ها را به صفحه جدید ارسال کنید.

دلیل مهم دیگر ، احتمال اندک اجرایی نشدن تگ است. اگر کاربر از مرورگر قدیمی استفاده کند ، این اتفاق می افتد. در این حالت ، شما می توانید یک لینک مستقیم به صفحه قدیمی اضافه کنید که در صورت خراب شدن کد تغییر مسیر HTML ، کاربر ممکن است دستی آن را کلیک کند.

<head>
  <meta http-equiv="refresh" content="5; URL=https://www.bitdegree.org/" />
</head>
<body>
  <p>If you are not redirected in five seconds, <a href="https://www.bitdegree.org/">click here</a>.</p>
</body>

همانطور که مشاهده می کنید ، تنها چیزی که برای افزودن یک لینک قابل کلیک مستقیم نیاز دارید ، یک جفت تگ  anchor است. مطمئن شوید که آن را در بخش <body> قرار دهید و نه <head> با تگ HTML meta redirect.

نکات مهم تغییر مسیر در HTML

  • اگر آدرس URL جدیدی برای هدایت مجدد تعریف نکنید ، صفحه HTML پس از زمان مشخص شده به سادگی دوباره بارگیری می شود. وقتی نیاز به تازه کردن محتوای پویا دارید می تواند مفید باشد.
  • ما به شما توصیه می کنیم از تأخیرهای کوتاهتر از 3 ثانیه خودداری کنید ، زیرا این کار باعث می شود کاربر نتواند روی دکمه برگشت در مرورگر خود کلیک کند.
  • مراقب باشید بیش از حد از تغییر مسیرهای متا HTML استفاده نکنید، اگر وب سایت شما تعداد زیادی از آن ها را دارد ، موتورهای جستجو ممکن است فکر کنند که این نامه حاوی هرزنامه است و آن را از فهرست خود حذف می کند.
  • همچنین می توانید با PHP ، JavaScript ، Ruby on Rails و Python Flask و همچنین در وب سرورهای Apache ، Nginx و Lighttpd تغییر مسیر دهید.

در دوره آموزش HTML بین المللی آکادمی دویکس به صورت رایگان ثبت نام کنید.

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

میانگین رتبه : 5/5 - تعداد رای : 2