لاراول

ساختار فریمورک لاراول

دسته بندی : لاراول سطح مقاله : زمان مطالعه : دقیقه آخرین بروز رسانی: 17 مهر 1397

ساختار برنامه در Laravel اساسا ساختار پوشه ها، زیر پوشه ها و فایل های موجود در یک پروژه است. هنگامی که ما یک پروژه در Laravel ایجاد می کنیم، خلاصه ای از ساختار برنامه را می بینیم که در تصویر نشان داده شده است.

تصویر که نشان داده شده در اینجا به پوشه ریشه لاراول یعنی laravel-project اشاره دارد . این بخش شامل زیر پوشه ها و فایل های مختلف است. تجزیه و تحلیل پوشه ها و فایل ها همراه با جنبه های کاربردی آنها در زیر آمده است :

root_directory

پوشه app

این پوشه شامل کل کد منبع پروژه می باشد. و شامل وقایع، استثنا و اعلام میان افزار است. پوشه برنامه شامل پوشه های مختلفی است که در زیر توضیح داده شده است :

پوشه Console

کنسول شامل دستورات دستیار لاراول است. این شامل یک پوشه با نام Command ها می شود که تمام دستورات با امضای مناسب اعلام می شود. فایل Kernal.php دستورات اعلام شده در Inspire.php را فراخوانی می کند .

console

اگر ما نیاز به یک فرمان خاص در Laravel داشته باشیم، پس باید تغییرات لازم را در این فهرست انجام دهیم.

پوشه Events

این پوشه شامل تمام رویدادهای پروژه می باشد:

events

رویدادها برای هدایت فعالیت ها، افزایش خطاها یا اعتبارسنجی لازم و انعطاف پذیری های بیشتر استفاده می شود. لاراول همه رویدادها را در یک پوشه نگه می دارد. فایل پیش فرض شاملevent.php است که همه رویدادهای اساسی اعلام شده است.

پوشه Exceptions

این پوشه حاوی تمامی روش های مورد نیاز برای رسیدگی به Exceptions است. همچنین حاوی فایل handle.php است که تمام Exceptions را مدیریت می کند.

پوشه Http

دارای پوشه های زیر برای کنترل کننده ها، میان افزار ها و درخواست های برنامه است. همانطور که Laravel از الگوی طراحی MVC پیروی می کند، این پوشه شامل مدل، کنترل کننده ها و نمایش هایی است که برای دایرکتوری های خاص تعریف شده اند.

زیر پوشه Middleware شامل مکانیزم میان افزار است که شامل مکانیزم فیلتر و ارتباط بین پاسخ و درخواست است. Requests شامل تمام درخواستهای برنامه می شود.

jobs

دایرکتوری jobs فعالیت های خود را برای برنامه Laravel حفظ می کند. کلاس پایه در میان تمام مشاغل تقسیم می شود و یک مکان مرکزی برای قرار دادن آنها در زیر یک سقف قرار می دهد.

Listeners

Listener ها وابسته به رویداد هستند و شامل روش هایی هستند که برای رسیدگی به وقایع و Exceptions استفاده می شوند. برای مثال، رویداد ورود شامل یک رویداد LoginListener است.

Policie

Policie ها کلاسهای PHP هستند که شامل منطق مجوز هستند. Laravel شامل یک ویژگی برای ایجاد تمام منطق مجوز در کلاس های سیاست در داخل این زیر پوشه است.

providers

این پوشه شامل همه ارائه دهندگان خدمات مورد نیاز برای ثبت رویدادها برای سرورهای اصلی و برای پیکربندی برنامه Laravel است.

bootstrap

این پوشه تمام اسکریپت های بوت استرپ برنامه را پشتیبانی می کند. که شامل زیر پوشه یعنی حافظه پنهان است و شامل تمام فایل هایی است که برای ذخیره یک برنامه وب مرتبط است. شما همچنین می توانید فایل app.php را پیدا کنید که اسکریپت هایی را که برای راه انداز بوت شدن لازم است را راه اندازی می کند.

config

پوشه پیکربندی شامل پیکربندی های مختلف و پارامترهای مربوطه برای کارکرد صحیح یک برنامه Laravel مورد نیاز است. فایل های مختلف موجود در پوشه پیکربندی همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است. نام فایل ها به عنوان عملکرد مربوط به آنها کار می کنند.

configfolder

پوشه database

همانطور که از نام آن پیداست، این فهرست شامل پارامترهای مختلف برای ویژگی های پایگاه داده است. این شامل سه زیر فهرست است که در زیر آورده شده است :

  •  Seeds – این شامل کلاس هایی است که برای پایگاه داده تست واحد استفاده می شود.
  •  Migrations – این پوشه در جستجوی مهاجرت پایگاه داده مورد استفاده در برنامه وب کمک می کند.
  •  Factories – این پرونده برای تولید تعداد زیادی سوابق داده استفاده می شود.

public

این پوشه ریشه است که کمک می کند تا در مقداردهی اولیه برنامه Laravel کمک کند. این شامل فایل ها و پوشه های زیر است :

  •  .htaccess – این فایل به تنظیمات سرور مربوط است.
  •  جاوا اسکریپت و CSS – این فایل ها به عنوان دارایی محسوب می شوند.
  •  index.php – این فایل برای راه اندازی یک برنامه وب مورد نیاز است.

resources

دایرکتوری resources حاوی فایل هایی است که برنامه وب شما را بهبود می بخشد. زیر پوشه های موجود در این پوشه و هدف آنها در زیر شرح داده شده است :

  •  assets – پوشه دارایی شامل فایل هایی مانند LESS و SCSS است که برای طراحی یک برنامه وب مورد نیاز است.
  •  lang – این پوشه شامل پیکربندی برای محلی سازی و یا internalization است.
  •  views – نمایش ها فایل ها یا قالب های HTML هستند که با کاربران نهایی ارتباط برقرار می کنند و نقش اصلی را در معماری MVC بازی می کنند.

stores

این پوشه ای است که همه سیاهه ها و فایل های لازم را که اغلب در هنگام اجرای پروژه Laravel مورد نیاز است، ذخیره می کند. زیر پوشه های موجود در این پوشه و هدف آنها در زیر آمده است :

  •  app – این پوشه حاوی فایل هایی است که به صورت متوالی نامیده می شوند.
  •  framework – شامل جلسات، حافظه پنهان و نمایش هایی که اغلب نامیده می شوند.
  •  Logs – همه استثنا و log ها در این زیر پوشه ردیابی می شوند.

پوشه tests

تمام موارد آزمایش واحد در این فهرست گنجانده شده است. کنوانسیون نامگذاری کلاسهای آزمون عبارت است از camel_case و به عنوان یک توافق به عنوان عملکرد کلاس عمل می کند.

پوشه vendor

Laravel به طور کامل براساس وابستگی های Composer است، به عنوان مثال برای نصب Laravel setup یا برای استفاده از کتابخانه های شخص ثالث و غیره. پوشه فروشنده شامل تمام وابستگی های پایه است.

فایل های موجود در ساختار برنامه در زیر نشان داده شده اند :

files

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

اولین امتیاز را ثبت کنید😊