5 نکته برای یاد گیری سریعتر زبان های برنامه نویسی

5 نکته برای یاد گیری سریعتر زبان های برنامه نویسی

دسته بندی : برنامه نویسی سطح مقاله : زمان مطالعه : دقیقه آخرین بروز رسانی: 13 مهر 1397

برنامه نویسی یک مهارت فنی است که اگر به خوبی تسلط داشته باشید، می تواند برای شما بسیار با ارزش باشد.  برنامه نویسی می تواند شما را در شرکت های مورد نیاز استخدام کند و از این راه به کسب درآمد بپردازید و یا هنوز هم می توانید به یک فریلنسر یا برنامه نویس خود محور تبدیل بشید و کار های خود را خودتان بگیرید و انجام دهید.اگر شما می خواهید به یک برنامه نویس خوب تبدیل بشوید. پس باید یادبگیرید زبان های برنامه نویسی رو سریع یاد بگیرید

خب سوالی که برای ما مهم است این است که چگونه می توان برنامه نویسی سریعتر یاد گرفت؟ در اینجا نکات بسیار مهمی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند به سرعت برنامه نویسی را یاد بگیرید.

1. کد زدن را یاد بگیرید

فرایند یادگیری خود رغیر فعال بودن و تماشا کردن به صورت فعال در بیاورید و کد بزنید. شروع به خواندن کدهای دیگران برای یادگیری کنید. نشستن و دیدن آموزش بهتر است یا خواندن کدهای دیگران ؛ این کار شما را امیدوارتر می کند و میفهمید چقدر یاد گرفته اید. شما در این راه با موانع زیادی مواجه خواهید شد که مجبور می شوید به عقب برگردید و دوباره شروع به یادگیری کنید.

هرچه زودتر شروع به بررسی آنچه می کنید، سریع تر یاد می گیرید. در حقیقت، محیط برنامهنویسی شما باید همانطور که یاد میگیرید، همزمان اجرا شود. روش توصیه شده برای یادگیری ساختن یک پروژه است که شما از طریق مواد یادگیری خواندید. به این ترتیب شما قادر به یادگیری سریع تر و به روش سیستماتیک خواهید بود.

2. کارشناسی ارشد

این یکی از راهنمایی های مهمی است که برنامه نویسان مشتاق به برنامه نویسی آن را نادیده می گیرند. اکثر دانش آموزان برنامه نویسی مستقیم سراغ مفاهیم برنامه نویسی پیشرفته  و پرسر و صدا می روند آنها تصور می کنند که مفاهیم اساسی وقت آنها را هدر خواهند داد.

نکته ی مهم در این اشتباه این است که، این تاکتیک معمولا باعث به عقب رانده شدن و پشیمان شدن آنها می شود. چون معمولا درلابه لای مفاهیم پیشرفته گیر می افتند که نیاز به دانش عمیق در ان زبان برنامه نویسی دارند، پس دانش آموز مجبور به برگشت به اول راه و بررسی دوباره اصول کار با آن زبان برنامه نویسی می شود.وه بخاطر یک اشتباه کوچک ، زمان زیادی را تلف می کند. پس شما برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک قربانی، مفاهیم اساسی برنامه نویسی را به طور جدی پیگیری کنید.

این را هم ببینید: سخت ترین زبان های برنامه نویسی جهان

3. به اتوماسیون وابسته نباشید

علیرغم  اینکه تکنولوژی در حال پیشرفت است، روش قدیمی یادگیری برنامه نویسی را هیچ وقت فراموش نکنید. کد نویسی دستی؛ این کار  بسیار مؤثرتر از تکیه کامل بر روی کامپیوتر است، یا انجام کدنویسی دستی کد ها بهتر در ذهن شما جای می گیرد.

هنگام نوشتن کدهای دستی با استفاده از دستها، توجه بیشتری خواهید داشت. این روش همچنین شما را در معرض سرسختی قرار می دهد. شما نحوه اجتناب از میانبرها را یاد خواهید گرفت. زمانی که شما در به بازار کار وارد می شوید نوشتن کدهای دستی شما را برای مصاحبه آماده می کند. این به این دلیل است که اکثر کارفرمایان ترجیح می دهند آزمایشهای دستی انجام دهند. فراموش نکنید که اکثر معاینات برنامه نویسی دانشگاهیبه دانش آموزان می گویند که باید کد ها را دستی روی کاغد بنویسند.

4. از دیگران کمک بخواهید و هرگز نترسید 

فرآیند یادگیری می تواند دشوار باشد و انرژی شما را از بین می برد. بدتر از همه این است که شما برخی از مفاهیم را برای کدهای سنگین بسیار دشوار و سنگین میبینید. همانطور که می خواهید  مثل گرگ تنها باشید، درخواست کمک برای شما هیچ هزینه ای نخواهد داشت. در عوض، به شما کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید سریع تربرنامه نویسی را فرا بگیرید، یک مربی بگیرید؛ کسی را انتخاب کنید که در آن زبان برنامه نویسی  خوب عمل میکند و بتوانید از او یاد بگیرید. شما را هر وقت که در قسمتی از کار گیر می کنید  مربی قادر می تواند شما بلند کند و از مخمصه نجات دهد. یک کد که ممکن هست شما را ماه ها و روز ها درگیر خود کند  ممکن است فقط برای مدرس و مربی شما کار یک دقیقه باشد.

به غیر از گرفتن مربی، با دیگر برنامه نویسان در منطقه خود در ارتباط باشید. آنها ثابت می کنند که یک دارایی ارزشمند هستند به خصوص وقتی که به یادگیری مفاهیم جدید می پردازد.

5. استفاده از منابع آنلاین

برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری خود منابع زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این منابع به اشکال مختلف در دسترس هستند مانند: آموزش های آنلاین، کتاب های درسی و حتی انجمن های آنلاین. اگر احساس می کنید که شما یک کد خاص یا مسئله ی خاص را درک نمی کنید، فقط به یک انجمن قابل اعتماد وارد شوید و از اعضای انجمن سوال خود را بپرسید.  مطمئن باشید توسط  پاسخ های زیادی  که شما دریافت خواهد کرد شگفت زده خواهد شد. پلت فرم های ویدئویی مانند یوتیوب می تواند برای شما نشان دهد چگونه می توانید از چندین راه به یک راه حل برسید

سخن آخر

“” همانطور که می خواهی سریعتر یاد بگیری برنامه نوسی کنی، عجله شما رو عقب میندازه . تمرین بسیار، صبر  و گام به گام جلو رفتن از پایه خیلی مهمه . و از همه مهتر خودتان را باور داشته باشید  “”

این مقاله چقدر براتون مفید بود؟

اولین امتیاز را ثبت کنید😊